Derde editie Korenbattle Haarlem in de PHIL

Op donderdag 7 maart vond in de PHIL Haarlem de derde editie plaats van de Korenbattle voor basisscholen uit Zuid-Kennemerland. Dit jaar deden maar liefst 12 verschillende scholen mee met in totaal ca. 600 kinderen!

Alle scholen die meededen vielen in de prijzen. Hoewel de naam battle doet vermoeden dat het een wedstrijd is. In werkelijkheid werden alle scholen beloond voor hun deelname en gingen naar huis met een oorkonde en een mand met buizen waar je muziek mee kunt maken, zogenaamde “boomwaggers”.

De Korenbattle was verdeeld over een ochtend- en een middagprogramma en tijdens elk dagdeel strijden 6 scholen tegen elkaar. Voorafgaand aan de battles doen de kinderen mee aan een percussie workshop, een zangworkshop met Michiel Rozendal (zangcoach van Kinderen voor Kinderen) en uiteraard vast repeteren met de live band op het podium. De presentatie van de Korenbattle was, net zoals voorgaande jaren, in handen van Dieuwertje Blok en de jury bestaat uit Jeroen Kramer, Michiel Rozendal en Hans van Eerden. De productie en muzikale begeleiding werd verzorgd door studenten van Hogeschool Inholland Haarlem.

De Korenbattle Haarlem is een initiatief dat voorkomt uit het MuziekAkkoord van Méér Muziek in de Klas, dat in juni 2021 door meer dan 40 organisaties uit de regio Zuid-Kennemerland werd ondertekend. Doel hiervan is een duurzame verankering van muziekonderwijs op alle basisscholen in de regio. Voor de organisatie van de Korenbattle Haarlem werken Méér Muziek in de Klas, Wereldmuziekschool, Hart, PHIL Haarlem en Hogeschool Inholland Haarlem samen.

Deelnemende scholen
De Peppelaer – Antoniusschool – De Globe – Tijo van Eeghenschool – De Kring – Zaanenschool – Bernardusschool – Icarus – BSV – Koorschool Haarlem – De Ark – Liduinaschool

Datum: 8 maart 2024

Categorieën: Categorie 1

Plaats jouw activiteit!

Organiseer je een activiteit en wil je die op Haarlem Ontmoet onder de aandacht brengen? Maak dan snel je eigen account aan! Samen maken we Haarlem nóg leuker.

Plaats nu